catal�

Pradell0.gdb
Pradell0.kml
PS_CAT_Pradell1.pdf
WP1 La sortida es troba a la part baixa del poble, en el carrer Barranquet, on s’enllaça amb la pista la qual s’haurà de seguir per iniciar la caminada, deixant una rampa ascendent a mà esquerra.

Tan sols sortir del poble una espectacular vista de la vall repleta d’oliveres i ametllers es presenta als ulls del visitant tot seguint còmodament la pista, en alguns trams cimentada. S’ignora un camí empedrat que puja a la dreta WP2, així com una pista que es desvia en la mateixa direcció uns metres mes enllà WP3 i continua recte, en direcció est.

WP4 Havent arribat a la cruïlla, s’agafarà el camí de la dreta, sent l’alternativa d’en front la escollida per la tornada. El recorregut s’enfila sense pèrdua cap a la serra seguint, quasi totalment, el traçat de l’antic camí, que salva als desnivells sàvia i suaument marxant en direcció a Los Abeuradors. A mida que el camí agafa alçada, es fa patent el llegat de l’historia. Nombrosos marges de pedra rememoren antics terrenys de cultiu, ara abandonats y reconquistats pel bosc.

WP5 Pujades consistents es fonen amb trams moderats y permeten una confortant arribada a la Serra de Pradell, on la tecnologia d’un camp eòlic interactua amb l’impressionant panoràmica que el paisatge ofereix. En l‘encreuament, s’escull l’opció de l’esquerra, rumb al Coll de la Teixeta.
Uns metres de pronunciada però còmoda baixada desemboquen en una curiosa i imponent paret de pedra que s’alça a la dreta de l’antic camí.

El recorregut segueix pel serrat fins la següent intersecció WP6, des de la qual es pren el camí que baixa a l’esquerra de regrés a Pradell de la Teixeta.
Aquest descendeix dòcilment y paral·lel al barranc de la Coma Tornera per trams que encara conserven el seu ancestral empedrat, fins tancar l’itinerari WP4 i retornar per la pista en direcció al poble.

www.pradelldelateixeta.cat Pradell de la Teixeta - Priorat (Tarragona) info@pradelldelateixeta.cat